Google Website Translator

lauantai 22. helmikuuta 2014

Nostetaan kissa pöydältä, harrastetaan laihduttamista

Cats
Korvien asento kertoo kielletystä huvista
Meillä ovat kissat oikeita puupäitä, niin edesmenneet kuin nykyisetkin. Tarkoittaa lähinnä muutamia "huonoja" tapoja. Sekä edesmenneestä Tuhnu-kissastani että nykyisestä lauman vanhimmasta, Hetasta, mikään ei ole mukavampaa kuin istua olohuoneen pöydällä tai tutkia sen sisältöä. Ja samalla rutata pöytäliina ja pudottaa osa sisällöstä lattialle. Tilanne on tulenarimmillaan öisin, koska jätän nukkumisen ajaksi silmälasini sille pöydälle. Ja aamulla hakiessani niitä olen sokea kuin lepakko. Täytyy siis aina aamulla olohuoneeseen mennessä yrittää silmät sirrillään tarkastaa pöytäliinan asennosta, ovatko lasit vielä pöydällä vai pitääkö lähestyä varovasti, koska ne voivatkin yllättäen olla lattialla. Silloin on parasta olla astumatta niiden päälle ja yrittää sen sijaan jotenkin kontaten haparoida pitkin lattiaa, jotta löytäisi aarteensa ja näkisi taas kuin normaali-ihmiset. Onneksi en käytä piilolinssejä.
Yritin yli 10 vuotta opettaa Tuhnua ja nyt 5 vuotta Hetaa siihen, että olohuoneen pöydälle ei mennä. Täysin tuloksetta. Lause "pois pöydältä" saa kyllä aikaan toivotun reaktion eli kissa katoaa pöydältä noin kymmeneksi sekunniksi. Ja hyppää sitten takaisin pöydälle. Tätä jatketaan siihen asti kunnes itse nousen ja nostan sen kissan pois pöydältä. Silloin se fiksusti tajuaa olla edes hieman pitempään poissa siitä pöydältä, ainakin 15 minuuttia. Sitten koko baletin voikin aloittaa alusta. Kunnes keksitään parempaa tekemistä tai tullaan syliin rapsutettavaksi.

FoodPiti taas keksiä jotain syötäväksi. Koska tiesin pakkasessa olevan broilerinjauhelihaa käytettäväksi, siitä piti kehittää jotain. Tuloksena tuli kasattua syötäväksi feta-broilerinjauhelihapihvejä. Täytyy myöntää, että ruohosipulikastikkeen ja lisukkeiden kanssa maistuivat oikein hyviltä. Eikä yhdessä pihvissä ole niin huimasti kaloreitakaan.

Jos ei joku ole aikaisemmista teksteistä huomannut, niin nuo liikunta- ja kaloripuheet viittaavat siihen, että yritä pudottaa talvikilojani hieman kesään paremmin sopivaan painoon. No jaa, vähän enemmänkin kuin vaan talvikiloja. Tosin ei se ihan helpolla tapahdu. Aiempikaan ruokavalioni ei ole ollut niin kovin kaloripitoista, lisänä on vain ollut mahtava määrä karkkia ja muuta hyvää. Ne on nyt pitänyt jättää pois. Samoin satunnaiset kaljat ja siiderit. Lukuun ottamatta niitä kahta eilistä olutta. Ja sitä pientä makeata, joka kuuluu aamiaiseen ja lounaan jälkiruoaksi. Liikuntaakin on pitänyt hieman lisätä. Sekin kuitenkin halvalla tavalla eli siis ilman kuntosaleja. Joten sauvakävelyä ja kotijumppaa vaan peliin. Kolmessa viikossa on tippunut 2,2 kg. Olen ottanut jälleen käyttöön kalori- ja liikuntamäärien laskennassa hyväksi toteamani ja ilmaiset Kiloklubin nettisivut. Suosittelen.

Kristiina

4 kommenttia:

  1. Jatka samaan malliin mutsi ja nyt jätä ne juomatkin kokonan pois, etkä edes juo sitä yhtä tai kahta koska se pudotettu gramma tai kilo tuloo niistä takaisin salamana, (nimimerkillä itse todennut että jokainen karkki tai limsa tuo kilot takaisin!!!) ja se herkku myös sielt välipalana pois koska sekin tuo niitä pahoja kiloja takas. Syö vaikka jokin proteiini pitoinen hedelmä tai rasvatonta rahkaa ja mustikka keittoa. Voin sanoa toimii!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eipä ole tullut noita ylimääräisiä juomia harrastettua. Ja välipalaani eivät kuulu herkut. Niitä saa vain aamulla ja lämpimän aterian jälkeen keksin.

      Poista
  2. Kiesus tääl samat hommat ;) Yleensä olen salmiakki hulle mutta joku ihmeen suklaa hulluus oli ja kesti KK.. soin kokonaisia kaakao papuja muutaman päivässä ja raakasuklaata olis pitännyt tehdä mutta kaupoissa oli niiiiin huvia vanhan ajan suklaita mitä fasu on tuonnut niin niihin uppos. Luulen että se liikunta katosi samalla ja uimassa käynti jäi... sunnuntaina mulla alkaa "kuuri" ;) 15 kg pois.... muutama vuosi sitten olin hiihto onnettomuudessa joka jarrutti liikuntaa osittain moneksi vuodeksi ja nyt tuntuu että toipuu... Lihasten voimistamista ja laajempia liike ratoja ,eli pitkiä kävely askeleita ja hengitys harjoituksia nekin on jänniä, laajentaa keuhkoja ja vahvistaa, sitä kautta jaksaa erilailla.Heh toi kana ruoka täällä kans menossa ,odottavat sunnuntaita jääkaapissa ;) Muista vesi, se pistää aine vaihduntaan potkua ja jos suolaista tekee mieli laita merisuola rae suuhun ja imeskele rauhassa. sitä on helpompi löytää kehon mielet ja halut kun suolaisen mieli niin kokeilee muutamalla rakeella ,jos katoaa niin oli suolan puute joka ajaa syömään suolaista. Opettelen sitä samaa pienellä palalla sokeria.Jospa siitä tuo makean himo menee ;) ei tarvitsis syödä koko kauppaa ;)) Voi kun tulis aika että ottais vain suolaa , vettä ja sokeria, niin ne riittäis ;))

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nyt olenkin jättänyt kaiken ylimääräisen karkinpupelluksen pois. Ja kumma kyllä, ei tee edes kauheasti niitä mieli. Syön yleensä aamulla muun aamiaisen mukana piiraka- tai kakunpalan tai pullan ja lämpimän aterian jälkeen yhden keksin.
      Se olisikin ihannedieetti tuo suola, sokeri ja vesi. Siinä vain kävisi niin kun entiselle hevoselle: juuri kun se oppi olemaan syömättä, se kuoli.

      Poista

Mielipiteesi on aina tervetullut :)