Google Website Translator

torstai 1. tammikuuta 2015

Mitä tuli tehtyä viime vuonna?

Fireworks
Valoisaa alkanutta uutta vuotta kaikille. Odotellessani eilen raketteja ja keskiyötä ajattelin hieman tutkailla viime vuoden bloggailuani. Perustin blogini alun perin jo toukokuussa 2010, mutta silloin ei aika ollut vielä kypsä blogin pitoon. Ensimmäisen aktiivisen postaukseni kirjoitin 4. helmikuuta 2014. Sittemmin viime vuoden aikana olen julkaissut 75 postausta. Olen käsitellyt monenlaisia aiheita, lempiaiheeni ovat olleet erilaiset ajankohtaiset asiat, joista minulla on ollut oma mielipiteeni. Luetuimpia ovat olleet juttuni alkomittariin puhaltamisesta kieltäytyvistä, bloggareiden käynnistä Ekosopissa sekä kirjoitukseni yhteisessä kampanjassa kiusaamista vastaan. Olen viime vuoden aikana kirjoittanut mielipiteeni 31 kirjasta. Olen julkaissut 46 reseptiä. Etusivullani on julkaistu 302 (+- jokunen) kuvaa ja valokuvaa, 1 diaesitys ja 1 video. Kuvia toki on enemmänkin, koska niitä löytyy lisää resepteistä, kissoistani Meidän jengi-sivulta sekä tietystä Makrotex-kuvat. Ja kiitos blogin pidon, olen saanut uuden "harrastuksen" valokuvaamisesta. Kuvasin toki ennenkin, mutta silloin aihepiiri oli erittäin rajoittunutta, lähinnä kissat ja tapahtumat. Nyt tulee näpsittyä kuvia jos vaikka mistä. Tosin taidot eivät vastaa innokkuutta, mutta liekö tuo haitanna.

Food
Sain vihdoin syötyä pois kaikki jouluruoat, joten tein vuoden viimeiseksi päivälliseksi lihamureketta fetajuustotäytteellä. En tosin tehnyt mureketta ihan siitä peruslihapullataikinasta, vaan käytin pussisipulikeiton aineksia ja kermaviiliä. Niillä saa taikinan nopeasti aikaiseksi eikä tarvitse erikseen maustaa. Tavallisesti käytän ohjetta lihapulliin, mutta se sopi aivan yhtä hyvin murekkeeseen. Murekkeen sisäänhän voi laittaa vaikka mitä. Olen joskus piilottanut sinne erilaisia vihanneksia, mutta tällä kertaa päädyin fetaan. Hyvää oli.

Food
Jälkiruoaksi tuli väkerrettyä sitruuna-salmiakki kuppikakkuja. Tosin löytämäni ja siitä muokkaamani reseptin mukaisesti tehdystä kuorrutteesta tuli aivan liian löysää, mutta maku korvasi epäonnistuneen ulkonäön. Olen laittanut resepteihin ohjeen sellaisena, kun itse sen tein. Mutta jos joku niitä tekee, kannattaa laittaa joko reilusti enemmän tomusokeria tai käyttää jotain muuta kuorrutereseptiä ja maustaa kuorrute sitruunalla ja turkinpippurirouheella. No jaa, koska kotona ei sattunut eilen olemaan valmista turkinpippurirouhetta, ainoastaan kokonaisia turkinpippurikarkkeja, piti rouhe tehdä itse. Morttelissa se sujui kevyesti.

Kristiina

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Mielipiteesi on aina tervetullut :)